DES GUIRLANDES


Het leven is een feest
Maar je moet zelf de slingers ophangen


dinsdag 25 oktober 2016

Oktober


Het wordt langzaamaan kouder, de bladeren aan de bomen verkleuren. Mooi!

We hebben de waakvlam van de gashaard maar weer aangezet zodat we met één druk op de knop kunnen genieten van een gezellig en warm haardvuur.

 
Natuurlijk, het is veel leuker en romantischer om echt een vuurtje te stoken in een open haard maar dit is een handig alternatief.
 
 
 
Inmiddels heeft manlief ook weer een berenklauw gescoord.  Uit zijn werk op de fiets, hij heeft het laatste stuk gefietst met de berenklauw in z'n ene hand. Serieus die berenklauw was bijna twee meter hoog en anderhalve meter breed. Hoe hij het gedaan heeft weet ik niet, maar zo'n man heb ik. Hij denkt altijd aan mij. Soms neemt hij een bloemetje mee en soms een berenklauw. Ik moest hem wel korter en in stukken zagen anders wist ik echt niet waar ik hem kwijt kon.
Best jammer want hij was prachtig maar waar laat je zo'n ding anders?
Het hertengewei dat ik vorig jaar bij Caatje brocante kocht heb ik weer te voorschijn gehaald. Hij past precies op het randje van de haardombouw als hij stil blijft liggen.
 
 
 
en ’s avonds branden we fervent kaarsjes.

Herfst, niks mis mee

18 opmerkingen:

  1. Heerlijk die herfst, mooie sfeervolle foto's, gezellig bij je.
    Groet El

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk die herfst, mooie sfeervolle foto's, gezellig bij je.
    Groet El

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er weer gezellig uit!
    Wij hebben een gashaard, minder warmte dan met echt hout,maar o zo praktisch om even gezellig aan te zetten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er weer gezellig uit!
    Wij hebben een gashaard, minder warmte dan met echt hout,maar o zo praktisch om even gezellig aan te zetten!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ooooh, je hebt een echte schat dat brengt je een berenklauw fiets naar huis, wat leuk! Een hertengewei heb ik ook verseckt in mijn stash, een geweldig idee weer! Much Love en een gezellige tijd. Xxxjes, uw Meisje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Iets waar ik mij straks enorm op kan verheugen: ook een echte nep open gashaard in ONS nieuwe huis! Dat is iets wat ik er direct in laat zetten. En de échte open haard komt dan wel buiten. Vuurkuiltje of zo...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een lieve man heb je! Ik had hem wel willen zien fietsen. ;-)) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat lief van je man zeg. Het zal een heel karwei geweest zijn voor hem ;). Mooie foto's weer

    groetjes Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi!

    Haha ik zie het helemaal voor me, een man of een fiets met een enorme berenklauw. Pas was ik onderweg naar huis en toen zag ik ook een man fietsen met wat berenklauwen!
    Lief van hem! Je gashaard vind ik mooi en gezellig staan!

    Groetjes Marieke
    (rustiekbijmariek)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel lief van je man, het zal wel een raar gezicht zijn geweest met die grote berenklauw op de fiets!
    Leuk dat gewei op de schouw.
    Geniet maar van de avonden bij de haard!
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een lieverd die man van je....Hij weet dat ie je net zo blij maakt met een boeket als evenzo een klauw ;) Met liefde voor je geplukt.
    Gezellig zo bij je thuis...heerlijk zo'n haard.....ha nog een droom van me ooit.....

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijke tijd vind ik het. Fijn dat je man die mooie berenklauwen meenam.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heerlijke tijd vind ik het. Fijn dat je man die mooie berenklauwen meenam.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heerlijk, herfst! Ik ben een liefhebber van álle seizoenen en ben dus helemaal op mijn plaats in ons kikkerlandje :-)
    Je hebt het weer sfeervol in huis, mooi hoor. (Ook mooie foto's!)

    groetjes van Marry

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh wat gezellig en lief dat je in onze webshop was. Sorry sorry had het niet in de gaten.....

    Maar ben benieuwd.... Je zit ook op IG toch...? of ben ik nu mis....?

    Wens je een fijn weekend

    Liefs en thxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ja we maken het weer gezellig thuis ik geniet ook van het kaarslicht. Wat heb je het toch gezellig thuis en wat lief van je man om een berenklauw mee te nemen. Geniet er maar fijn van.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Kan er zo van genieten jouw foto,s van een heel mooi en gezellig, warm interieur, de herfst en alles wat het met zich meebrengt. Wat geweldig die meedenkende mannen. Ik zie het al helemaal voor mij, zo,n stoere man met een 2 meter lange berenklauw op de fiets, dat is wel heel lief. Ja die mannen, mijn man wilde mij verrassen, de opengashaard zouden we verwijderen als de schoorsteen geveegd was. Dat is gebeurd en dus vorige week hout besteld en gestapeld in de tuin. Donderdag (mijn oppasdag) dacht Hans, kom laat ik haar verrassen als ze thuis komt. Gashaard verwijdert, kaarsjes aan en een glaasje wijn en.....ja de open haard met het houtvuur aan. Toen ik thuiskwam stonden de deuren en ramen ver open en het stonk er verschrikkelijk naar rook. Tsja, de schoorsteen was geveegd tot aan een kraaiennest, dat snap je wel. Het hele weekend stonk het nog naar de rook. Het trekt nu op, de geur van het stoofpotje neemt het langzaam over. Nu maar weer wachten op de schoorsteenveger. Daar is niets romantisch aan. Geniet maar lekker van "jouw" vuurtje. groetjes en een fijne week, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een lieve man heb jij ook !
    De gezelligste tijd van het jaar , nog net geen winter , daar hou ik ook van .
    Christel , Garcya's place

    BeantwoordenVerwijderen