DES GUIRLANDES


Het leven is een feest
Maar je moet zelf de slingers ophangen


maandag 16 januari 2017

Domaine de Savigny




Toch nog maar een blogpost van mij. Ik had beloofd dat ik zou laten zien waar we afgelopen zomer onze vakantie hadden gevierd.

Ik had wel al verteld dat we in Bourgondië waren geweest. En ik had wat brocante-aankopen laten zien. Maar in deze post wil ik laten zien waar we precies zaten.

Helemaal leuk, helemaal Frans: Domaine de Savigny (klik)
Ik ben gek op dit soort plekjes.
We zaten in de gîte op het terrein van het grote huis.

 
 
 
Groot, comfortabel en rustig
 
 
Dit is de keuken, maar er was ook een grote huiskamer en slaapkamer èn een eigen terras
 
 
 
Zo'n slaapkamer zou ik thuis ook wel willen

 
 
en dan ook met dit uitzicht
 

Iedere dag liepen we wel even naar het grote huis voor de wifi, niet dat ik niet zonder kan, maar er speelde wat aan het thuisfront waar we van op de hoogte wilden blijven.
 

Je kon daar heerlijk zitten, buiten of binnen

 


 Met overal leuke hoekjes


 
 
Je kon er ook ontbijten of dineren. Zo gezellig, dineren op het terras achter het huis met uitzicht over de velden. Gretha kookt heerlijk en is een geweldige gastvrouw. We bleven tot laat zitten, dan gingen de vuurkorven en de kaarsen in de lantaarns aan en kon je een warme plaid pakken uit de mand bij de achterdeur. Dat is toch vakantie!
 
 
 
Maar zoals ik al zei, het is er super rustig. Als je graag geanimeerd wilt worden of iedere avond wilt flaneren langs terrasjes, moet je hier niet naartoe gaan. De dorpjes zijn klein, stil en lijken verlaten. Helaas trekken veel Fransen weg van het platteland.
Maar je komt er heerlijk tot rust. Je kunt er fantastische wandelingen maken, door de bossen, de graanvelden, langs kleine kerkjes, velden met schapen. Afgewisseld met een dagje naar een grotere plaats (waar je wel op een terras kunt zitten) of ’s morgens in alle vroegte naar een brocante en dan de rest van de dag lekker lezen in de zon met een wijntje naast je.
Ik zeg “niks mis mee”
We hadden dit adres gevonden via “Bijzonder plekje” (klik)
Van de zomer kon je een Instagramfoto insturen die je gemaakt had op het bijzondere plekje dat je via Bijzonder Plekje had geboekt en een overnachting winnen op weer een ander bijzonder plekje. En laat ik nu de gelukkige zijn!

 
Dit was de foto waarmee ik de overnachting gewonnen heb.

Eind deze maand gaan we de prijs verzilveren. We hebben er een nachtje bij geboekt en zodoende kunnen we er fijn drie daagje tussenuit.
Gewoon een beetje vakantie.
 

6 opmerkingen:

  1. Nou gefeliciteerd zeg! Bofbibs. Het was dan ook wel een prachtige foto van een prachtig plekje! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldige plek, kan mij voorstellen dat ze via "bijzonder plekje" te vinden is. Ook wij hebben gestaan op deze prachtige site met onze B& B. Maar nu zijn we weer een monumentaal huis aan het opknappen en ik ben weer volop te vinden in mijn atelier. Ik kan mij zo voorstellen dat je hebt genoten, het is ook prachtig, waar je ook kijkt en terecht dat je gewonnen hebt. Heerlijk om nog drie dagen op dit prachtige plekje te verblijven. Lekker van genieten. Groetjes Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geen wonder dat je gewonnen hebt....het is ook een prachtige foto! En het plekje van je vakantiehuis ziet er heerlijk uitnodigend uit!
    Geniet van je uitje!

    groetjes Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh ik vind dit al zo mooi, waar je afgelopen zomer was. Lijkt me verrukkelijk. Heerlijk wandelen of andere dorpjes en stadjes bezoeken overdag en dan 's avonds heerlijk met een drankje op het terras...😍
    Je maakte een prachtige foto en wat heerlijk dat je daarmee gewonnen had. Ik ben heel benieuwd waar je naar toe gaat. Laat je het ons weten?
    Dat Bijzonder Plekje ga ik beslist eens bestuderen hoor.
    Fijne dag,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. شركة المثالية للتنظيف

    شركة المثالية للتنظيف بالمنطقة الشرقية - خبراء النظافة الشاملة

    اسعار المثالية للتنظيف

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lindo lugar, repleto de obras de arte. Felicidades.

    BeantwoordenVerwijderen